سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کسری بودجه 6700 میلیاردتومانی آموزش و پرورش

کسری بودجه 6700 میلیاردتومانی آموزش و پرورش
بودجه وزارت آموزش و پرورش با کسری شش هزار و هفتصد میلیارد تومانی مواجه است.
به گزارش "الف"، نتایج مقدماتی بررسی‏های کمیته چهارجانبه مجلس شورای اسلامی نشان داد، مجموعه کسری بودجه انباشته وزارت آموزش و پرورش در سال های گذشته به همراه کسر بودجه امسال این وزارتخانه  معادل شش هزار و هفتصد میلیاردتومان است.
 جهت مشاهده ادامه متن بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.

بنابراین گزارش، در پی دریافت گزارش‏های نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر کسری بودجه آموزش و پرورش استان‏ها، به دستور رییس مجلس، کمیته چهارجانبه‏ای به ریاست نایب رییس مجلس، محمدرضا باهنر برای بررسی این مساله تشکیل شد.
این کمیته متشکل از رییس کمیسیون‏ برنامه و بودجه، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات، وزیر آموزش و پرورش، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و با حضور کارشناسان مرکز  پژوهشهای مجلس شورای اسلامی به بررسی مشکل بوجود آمده پرداخت.
حاصل بررسی‏های این کمیته که در آن آقای برقعی حضور نداشت، نشان می‏دهد، کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش معادل 6700 میلیارد تومان است که 400 میلیارد تومان آن برای سال 85، 1700 میلیارد آن برای سال 86 و مابقی برای سال جاری است.
بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی برای وزارت آموزش و پروش در سال 87، 8300 میلیاردتومان است که مجلس، 41 میلیاردتومان به لایحه پیشنهادی دولت اضافه کرده است.

کسری بودجه برآورد شده که باید به تایید معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری نیز برسد نشاندهنده واقع بینانه نبودن برآورد لایحه دولت است.
مطابق قانون، هر نوع اصلاحی در لایحه بودجه، باید با تایید مجلس شورای اسلامی انجام شود.