سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نمایش قدرت ایران

نمایش قدرت ایران، لحن آمریکا را تغییرداد

اگر چه آزمایش موشکی ایران در مانور نظامی پیامبر اعظم 3 با واکنش های متفاوتی مواجه شد اما در این میان واکنش آمریکا و رژیم صهیونیستی با خود مفاهیم خاصی به همراه داشته است.

کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا پس از آزمایش موشکی با  تایید ابراز نگرانی های پیشین آمریکا گفت : این آزمایش ها ثابت می کند تهدید ایران واقعی است و نمی تواند توهم باشد، سکاندار سیاست خارجی آمریکا پیشتر نیز گفته بود: واشینگتن با تقویت حضور امنیتی خود در خلیج فارس، هیچ تردیدی در دفاع از اسراییل یا هر یک از هم پیمانان خود ندارد و ایران نیز به این موضوع و همچنین توان آمریکا آگاه است.

 جهت مشاهده ادامه متن بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.



با وجود اظهارات آمرانه رایس، تداوم نمایش دستاوردهای صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران در تمرین نظامی اخیر سبب شد، سخنگوی کاخ سفید با استناد به سخنان سه شنبه رابرت گیتس که در آن هر گونه رویارویی آمریکا با ایران را کاملا بعید  دانسته بود، سخنان رایس را ابراز نظر شخصی خواند و موضع رسمی آمریکا را تداوم روند دیپلماتیک دانست .
تونی فراتو ، در سخنان خود به طور غیر مستقیم موضع گیتس را موضع کاخ سفید خواند وگفت ، گیتس بسیار دقیق است .
برخی کارشناسان در ارزیابی موضع رسمی جدید کاخ سفید، آن را متفاوت با مواضع پیشین آمریکا می دانند و معتقدند، با آنکه کاخ سفید بارها از گزینه نظامی به عنوان یکی از گزینه های مدنظر آمریکا برای برخورد با ایران یاد کرده است، موضع جدید به معنی تلاش آمریکا برای اصلاح لحن پیشین برخی چهره های تندروی کاخ سفید است.
در بحبوجه واکنشها به تمرین نظامی ایران، به نظر می رسد واکنش رژیم صهیونیستی جالب تر از واکنش آمریکا باشد، این رژیم پس از آزمایش بخشی از دستاوردهای دفاعی ایران در مانور پیامبر اعظم 3، در اقدامی که بیش از هر چیز بیانگر ترس و واهمه این رژیم از موفقیت های دفاعی ایران است، نوعی هواپیمای جاسوسی را در فرودگاه بن گوریون در معرض دید رسانه ها قرار داد تا در ظاهر چنین وانمود کند که در رویارویی احتمالی با ایران چندان به دریا نظر ندارد بلکه هوا را بیشتر می پسندد.
هواپیمای کوچک جاسوسی رژیم صهیونیستی قرار بود در یکی از نمایشگاههای بین المللی تسلیحاتی به نمایش درآید اما واهمه این رژیم از دستاوردهای ایران سبب شد پیش از برگزاری چنین نمایشگاهی این هواپیما که نوعی جت از مدل گلف استریم جی 550 است در معرض دید رسانه ها قرار گیرد. 
گفته می شود رژِم صهیونیستی 3 فروند از این هواپیما را در اختیار دارد.
نگرانی رژیم صهیونیستی از توان دفاعی ایران وقتی آشکار تر شد که اندکی پس از به نمایش گذاشته شدن این هواپیمای جاسوسی، ایهود باراک وزیر جنگ رژیم  به خبرنگاران گفت: ایران تنها تهدید برای اسراییل نیست بلکه تهدیدی برای جهان است، اما هدف ما تمرکز بر روی تحریم ها و فعالیت های دیپلماتیک در مقابل ایران است.
وی ادامه داد، اگر چه در برخورد با تهدیدها دو دل نیستیم اما در این زمینه باید به واکنشهای احتمالی که ممکن است از طرف حماس ، حزب الله ، سوریه یا ایران به اجرا گذاشته شود توجه جدی داشته باشیم.
نویسنده: میرکریمی